אשמח האם תכתבו שיעור בנושא הזה.
המקור הוא הגמ' בסוכה כז. לגבי ג"ש טו טו מחג המצות.
והשאלה עד כמה אנו לומדים את הג"ש גם לגבי פרטי דיני האכילה. הראשונים הביאו את הירושלמי ממנו משמע שההיקש הוא גם לפרטי מצוות האכילה.
עד כדי כך שהפמ"ג למד שהחובה היא לאכול פת נקייה בלא שום תבלינים ותוספות, ממש כמו שלא יוצאים ידי"ח במצה עשירה.
יישר כוחכם!
יש אומרים שיסוד מצות עשה של אכילת כזית בסוכה בלילה ראשון לקבוע שהסוכה היא ביתי לשבעה ימים וכן רואים את זה מהריטבא שאומר שיש מצוה גם לישון בסוכה בלילה הראשון