ניתן לדון במקורות בהם מצינו שאדם מברך ברכת הנהנין ומתנה שתחול רק עד לזמן מסויים,
כמו שנפסק בשו"ע (קעד, ד) לגבי ברכת היין בהבדלה כששותה אח"כ יין בתוך הסעודה. - האם יש לנהוג כן בליל שבועות שמגישים לפני הלומדים משקה מידי זמן, האם לברך כל פעם מחדש או שהברכה הראשונה פוטרת את הכל
לעומת זאת בברכת המצוות יש מחלוקת בדבר, לגבי ברכת לישב בסוכה דעת הב"ח שיכול להתנות שהברכה תחול רק עד לסעודה הבאה, אך המגן אברהם (תרלט ס"ק יז) חולק וטוען שלא ניתן להגביל תוקף של ברכה - וכי אדם יכול לברך על ציצית ולהתנות שלא תחול אלא עד חצות, פשוט שלא.
וצ"ע מאי שנא ברכת הנהנין שלכו"ע יכול להתנות על תוקפה של הברכה, וואילו לגבי ברכת המצוות יש מחלוקת בדבר.
ראה גם רעק"א לעניין תפילין בסימן לד סעיף ב.
יש הרבה מה לדון בעניין.