בשלחן ערוך בסימן ש"ח ס"ג כתב שמותר לטלטל בשבת כלי שמלאכתו לאיסור לצורך גופו ומקומו, והמשנה ברורה כתב לגבי לצורך מקומו, שזה בתנאי שאין לו אפשרות אחרת. (דהיינו שמותר לפצח אגוז בשבת עם פטיש אם אין לו מפצח אגוזים רגיל)
ויש לדון האם אותו הגבלה תהיה בטלטול כלי שמלאכתו לאיסור לצורך מקומו שכל ההתר הוא דוקא כשאין לו מקום אחר לתשמיש שהוא בחר בו או שאפילו אם יש לו מקום אחר יכול לפנות את המוקצה.
והסברא לחלק שאינו דומה שימוש במקוצה עצמו לפנוי שלו מהמקום.
עוד יתכן לחלק שבלצורך גופו הוא אינו נצרך כלל לכלי, אלא לפתוח את האגוז, ואז יש מקום לדון שיפתח את האגוז בצורה שונה. אבל לצורך מקומו כדי להשתמש עם מקום זה הוא חייב לטלטל את הכלי (ולא אכפת לן שיש לו עוד מקומות, שכיון שהוא רוצה את המקום הזה התירו לו לטלטל את המוקצה בכל אופן)
ואשמח לקבל תגובות בענין